3/4/09

TEMPLE OF THE KING

Η χρονιά ήταν δύσκολη. Τρίτη Λυκείου στην μικρή πόλη που μεγάλωσα. Ο κοινωνικός περίγυρος και η οικογένεια περίμεναν να επιβεβαιώσω τις υψηλές μαθητικές επιδόσεις μου κι εγώ ανυπομονούσα να αφήσω πίσω μου τα καταπιεστικά στερεότυπα της επαρχίας.

Διάβαζα σκυφτός πάνω σε ένα μικρό γραφείο στο σπίτι των γονιών μου. Προετοιμαζόμουν εντατικά γιά τις τελικές εξετάσεις, που θα μου εξασφάλιζαν την είσοδο στο Πολυτεχνείο και την πολυπόθητη ελευθερία. Σχολείο το πρωϊ, φαγητό το μεσημέρι, διάβασμα και φροντιστήριο το απόγευμα, διάβασμα ξανά το βράδι και πάλι από την αρχή. Την μονοτονία έσπαγε μόνον η σκληρή μουσική στο παλιό πικάπ και τα χάδια της καλής μου συμμαθήτριας στα απόμερα σκοτάδια, τα σαββατόβραδα.

Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση. Έλυνα εξισώσεις, αποστήθιζα τύπους, μελετούσα θεωρήματα και προετοίμαζα ασκήσεις. Ανέλυα θέματα ιδεών, σύνταξη προτάσεων, προλόγους και επιλόγους. Έγραφα και διάβαζα, διάβαζα και έγραφα. Και κάπου-κάπου, σήκωνα το κεφάλι κι έριχνα κλεφτές ματιές στο πόστερ που κρεμόταν δίπλα από το γραφείο μου: μιά μεγάλη φωτογραφία των Rainbow σε συναυλεία, με το ηλεκτρικό ουράνιο τόξο πίσω τους να φωτίζει τη σκηνή.

Έκλεινα τα μάτια από την κούραση κι άφηνα τη μουσική να επενδύσει τις σκέψεις μου. Το ουράνιο τόξο σχημάτιζε μιά πολύχρωμη πύλη διαφυγής στα σύνορα της φαντασίας μου. Πλησίαζε η μέρα που θα ξέφευγα προς το μέλλον.

One day, in the year of the fox
Came a time remembered well,
When the strong young man of the rising sun
Heard the tolling of the great black bell.
One day in the year of the fox,
When the bell began to ring,
It meant the time had come for one to go
To the temple of the king.



Τα βασικά στοιχεία της πρώτης μύησης ήταν ήδη εκεί κι ας μην τα αναγνώριζα τότε:

Η χρονιά της Αλεπούς που συμβόλιζε τον καιρό της πανουργίας και της εξαπάτησης. Ο Ήλιος στην ανατολή. Ο ήχος της μαύρης καμπάνας, που με καλούσε στο ναό του Βασιλιά. Το ίδιο το ουράνιο τόξο σαν αντανάκλαση της γέφυρας των ουρανών, που κάποτε θα με έφερνε στην Άσγκαρντ.

Από την Αλεπού θα ξεκινούσε η αναζήτηση γιά την αποκατάσταση του Λύκου. Θα ξέφευγα τελικά από όλους, όχι όμως κι από τον εαυτό μου...


Χρονολογία μετάβασης: 1982-1983.
Οι εικόνες: Φωτογραφία των Rainbow στη σκηνή, από το εξώφυλλο του Live, On Stage (1977). Το κάστρο της stratocaster σε εικονογράφηση του David Willardson, από το εξώφυλλο του πρώτου τους άλμπουμ, RITCHIE BLACKMORE ’S RAINBOW (1975).
Οι στίχοι: Του Ronnie James Dio. Από το Temple of the King, θρυλικό τραγούδι στην ιστορία της σκληρής μουσικής.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το πρώτο μου βινύλιο.

Το Catch The Rainbow θα ήταν η τώρα η προτίμηση μου,αλλά τότε ο δίσκος αγοράστηκε για το 16th Century GreenSleeves.

motormount

GRIMKRIEG είπε...

ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΜΠΑΝΤΕΣ (ΜΟΛΙΣ 2-3) ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ '70s, ΜΕ ΠΡΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΩΙΜΟΥΣ RAINBOW. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ,ΑΠΛΩΣ,ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΙΣ.

Unknown είπε...

δύσκολο να ξεφύγουμε απ' τον εαυτό μας. ίσως επειδή στην ουσία να μην τον έχουμε προσδιορίσει...

φιλιά βρόχινα...

nelly είπε...

Αφησες πισω τα καταπιεστικα στερεοτυπα της επαρχιας κι εγκλωβιστηκες σε αλλα, εξισου καταπιεστικα. Ετσι δεν ειναι?

Dormammu είπε...

Tο αγαπημένο μου συγκρότημα. Τον δίσκο αυτόν τον είχα αρχικά σε κασέτα η οποία κυριολεκτικά ΕΛΙΩΣΕ απο το πολύ παίξιμο στο παλιό κασετόφωνο δίπλα απ' το κρεβάτι μου, ακριβώς εκείνη την εποχή όταν ήμουν λίγο μικρότερος βέβαια, πήγαινα 1η Γυμνασίου.... Μετά αγόρασα το βινύλιο και μάλιστα θυμάμαι ότι είχα ταλαιπωρηθεί πολύ τότε για να βρώ το gatefold. Πάντα ανατριχιάζω στο σημείο που ο Ronnie σηκώνει την φωνή του στο 16th Century Greensleves: "madmen raving through the shattered night". Ξέρω απ' έξω όλον τον δίσκο κι έχω δώσει μια υπόσχεση στον εαυτό μου. Αν ποτέ το αποφασίσει ο Ritchie, έστω και για δύο- τρεις συναυλίες στην Ιαπωνία, όπως έλεγαν πριν πεθάνει ο Cozy, θα είμαι εκεί.

Give them a Rainbow, John.

Ανώνυμος είπε...

Take me a picture of eyes that never see-
With flashes of lightning that burn for only me-..

Self portrait. Το καλύτερο τραγούδι των Rainbow.

Ανώνυμος είπε...

-DEFENDER-

I see a Rainbow rising...
My eyes are bleeding and my heart is leading here...
Please come home...please come home...
I'm coming home!

NY R'N'R ENSEMBLE, MANOWAR, WARLORD...

Αναρωτιέμαι τι ακολουθεί...
Διαμάντινη κεφαλή ίσως;
Hail...

crom είπε...

Κολοσσοί οι Rainbow, ακόμη και όταν ο Blackmore επιστράτευσε τον Turner. Όχι από το ασημένιο βουνό, αλλά από κάποιο γραφείο της σχολής σου (κατά τη διάρκεια παρατεταμένου διαλείμματος από την έρευνα) σου στέλνω τον χαιρετισμό μου!

Λακων είπε...

Κορυφαίο τραγούδι. Κορυφαίο συγκρότημα.
Κορυφαίος τραγουδιστής. Κορυφαίοι στίχοι.
Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

SUN W KNIGHT είπε...

" Back with the people in the circle he stands,
Giving, feeling.
With just one touch of a strong right hand, they know
Of the Temple and the King..."

Pink Strawberry είπε...

Απλα το πιο τέλειο τραγούδι...!!!