Η Ευρώπη που προέκυψε από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο είναι μια πολιτική ένωση εμπόρων και τραπεζιτών. Κυριαρχείται από τους εξελιγμένους αντιπροσώπους της τρίτης και κατώτερης κοινωνικής τάξης της αρχετυπικής τριχοτόμησης της ευρωπαϊκής κοινωνίας.
Οι δικαστές-ιερείς και οι φρουροί-πολεμιστές της φυλετικής μας κοινότητας, αφού νικήθηκαν οριστικά στον τελευταίο μεγάλο «πόλεμο των λειτουργιών», υποβιβάστηκαν και πλέον είναι παροπλισμένοι και αμέτοχοι παρατηρητές.
Όμως ενάντια στον σύγχρονο κόσμο, εμείς αν και αναγνωρίζουμε την ήττα ούτε αποδεχόμαστε την ευθύνη ούτε της προσδίδουμε νομιμότητα. Μέσα στο σκοτάδι της ευρωπαϊκής νύχτας, με μνήμη και πεισμονή αναζητούμε σαν αντίδοτο τις αρχές των προγόνων. Η ιστορία της γλώσσας μας συνδέει με τις βασικές έννοιες και με τον τρόπο που εκείνοι αντιλαμβάνονταν τον κόσμο. Κι επειδή οι παλαιότεροι Ινδοευρωπαίοι είναι οι Έλληνες, στοιχειώδεις ελληνικές λέξεις θα μας οδηγήσουν στην πηγή της Δεύτερης Λειτουργίας.
Οι ιστορικοί γλωσσολόγοι συμφωνούν πως οι πρωτο-ινδοευρωπαϊκές κοινωνίες ήταν ανδροκρατούμενες. Όλες οι γλωσσικές μαρτυρίες υποδεικνύουν πως το προϊστορικό, κοινωνικό τους σύστημα ήταν πατριαρχικό, καθώς ακολουθούσαν την πατρογονική γραμμή γενεαλόγησης.
Άνδρας: Προέρχεται από το αρχαίο ανήρ, ανδρός. Το αρχαίο ουσιαστικό ανήρ αποτελούσε τιμητικό όρο που σήμαινε τον ελεύθερο άνθρωπο. Η λέξη άνθρωπος προέρχεται πιθανά από το αμάρτυρο *άνδρ-ωπος «αυτός που έχει ανδρική όψη». Το θέμα της λέξης ανάγεται στον ινδοευρωπαϊκό τύπο *ner που σημαίνει επίσης άνδρας αλλά και άνθρωπος.
Πολεμιστής: Προέρχεται από το θέμα του ρήματος πελεμίζω που σημαίνει «πάλλω το δόρυ, τραντάζω, δονώ», που με τη σειρά του ανάγεται στο ινδοευρωπαϊκό *pel-a- «ωθώ, προσκρούω». Κατά άλλη άποψη προέρχεται από το ινδοευρωπαϊκό *plt- «αγώνας, πάλη, μάχη». Το «δόρυ» επίσης ανάγεται στο ινδοευρωπαϊκό *dr-ew- «ξύλο» και στον Όμηρο έχει ήδη τη σημασία του αιχμηρού ξύλου.
Ήρωας: Προέρχεται από το αρχαίο ήρως. Η λέξη ήρως πιθανά συνδέεται με την αμάρτυρη ινδοευρωπαϊκή ρίζα *ser- με τη σημασία «προστατεύω, προφυλάσσω», που συναντάται επίσης και σαν *(s)wer-.
Άνδρας - Πολεμιστής - Ήρωας
Άνθρωπος ελεύθερος. Άνδρας οπλισμένος που μάχεται.
Πολεμιστής, προστάτης της κοινότητας.
Διαβάζω επαναλαμβάνοντας υπνωτικά τις βασικές λέξεις, σαν μάντρα προσευχής προς τους πολεμικούς Θεούς του Ουρανού. Άνδρες, πολεμιστές και ήρωες θα περιμένουν για πολύ ακόμη στο περιθώριο της ιστορίας. Κι εγώ δεν έχω άλογο ούτε ταύρο να θυσιάσω στον ηλιακό Πρόμαχο. Ελπίζω μόνον πως κάποτε ο χρόνος θα ξαναγίνει κυκλικός.
Fons et origo: Οι απαρχές. Πηγή και προέλευση.
Ο πίνακας: Άτιτλο έργο (1997) του Jeffrey Jones (1944 - 2011).
Ετυμολογία: Η αναγωγή των λέξεων στην αφετηρία τους. Οι ετυμολογικές πληροφορίες των λέξεων που παραθέτω προέρχονται από το Ετυμολογικό Λεξικό του Γ. Δ. Μπαμπινιώτη.
Οι πρωτο-ινδοευρωπαίοι: Ύστερη νεολιθική ή ενεολιθική κοινωνία που άρχισε να διαχωρίζεται μεταξύ 4500 και 2500 π.Χ. Η νοτιοανατολική Ευρώπη θα μπορούσε να είναι η αληθινή τους κοιτίδα.
Αμάρτυρος τύπος: Η ινδοευρωπαϊκή ρίζα των λέξεων δεν είναι μαρτυρημένη σε γραπτή πηγή. Προκύπτει από την συγκριτική μελέτη των ομμορίζων των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών. Σημειώνεται με αστερίσκο (*) στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία.
Αμάρτυρος τύπος: Η ινδοευρωπαϊκή ρίζα των λέξεων δεν είναι μαρτυρημένη σε γραπτή πηγή. Προκύπτει από την συγκριτική μελέτη των ομμορίζων των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών. Σημειώνεται με αστερίσκο (*) στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία.
Όπλο: Το αρχαίο Όπλον είναι η μεγάλη ασπίδα των οπλιτών. Προέρχεται από το θέμα όπ-, μεταπτωτική βαθμίδα του θέματος στο ρήμα έπω, που σημαίνει «φροντίζω, ασχολούμαι» και μας οδηγεί στην ινδοευρωπαϊκή ρίζα *sep- «φροντίζω, μεριμνώ».
Σπαθί: Η λέξη προέρχεται από το ελληνιστικό σπαθ-ίον, υποκοριστικό του αρχαίου σπάθη. Σπάθη ονομαζόταν το σπαθί με πλατιά λεπίδα. Ανάγεται στο ινδοευρωπαϊκό *spa-dh- «μακρύ και πλατύ αντικείμενο».
16 σχόλια:
Θα ξαναγυρίσουμε και η Γη θα τρέμει!
Όμως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να καταστρέψουμε εμείς οι ίδιοι τους εαυτούς μας (αδιάφορο) και τις οικογένειές μας. Αυτό με λυπεί.
αρχή σοφίας, ονομάτων επίσκεψις
Με κυκλική ή ευθύγραμμη την ιστορία..κάποτε ήρωες, πάντοτε ήρωες.
Χμμ... Λατινικό και επίκαιρο:
Nihil est incertius vulgo, nihil obscurius voluntate hominum, nihil fallacius ratione tota comitiorum.
- Cicero
ΛΕΩΝ ΣΤ,
Καλλίμαχε,
Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ.,
Pegasus,
Η Δεύτερη Λειτουργία... για την υπεράσπιση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού...
οι ιστορικα καταγεγραμμενοι πρωτοι Ινδοευρωπαιοι, ειναι οι Χετταιοι, εφοσον απο αυτους εχουμε τα παλαιοτερα γραπτα δειγματα! Εμεις οι Ελληνες εχουμε τα παλαιοτερα γραπτα στην Ευρωπη! Ως αρχικη κοιτιδα των Ινδοευρωπαιων, παραμενει και σημερα σε ισχυ ως επικρατεστερη θεωρια, η ποντικη στεππα και οχι η νοτιοανατολικη Ευρωπη
Ανώνυμε,
οι παρατηρήσεις είναι ακριβείς αλλά δεν αντιλαμβάνομαι τη σχέση τους με το περιεχόμενο και το νόημα του κειμένου...
Σημειώνω πως η κατάρρευση των Χιττιτών έγινε γύρω στο 1200 π.Χ. ενώ εμείς χρησιμοποιούμε ακόμη την ελληνική γλώσσα. Και το πρόβλημα της κοιτίδας παραμένει ανοιχτό...
αγαπητε Ιπποτη του Ηλιου, επικεντρωθηκα στην ακριβεια των πληροφοριων που διδονται στο κειμενο, αλλα μαλλον σε παρερμηνευσα, διοτι, με τη φραση "Κι επειδή οι παλαιότεροι Ινδοευρωπαίοι είναι οι Έλληνες", προφανως εννοεις για το σημερα και οχι γενικοτερα! Φοβηθηκα μηπως διολισθησεις σε μη συμβατικες μπουρδολογιες τυπου Πασσα, Γεωργαλα κλπ που τοσο κακο εχουν κανει σε αυτη τη χωρα, στον τομεα της αρχαιογνωσιας και της κατανοησης του προιστορικου παρελθοντος...
Warlord αποδεχεσαι εναν ανυπαρκτο ορο περι ''Ινδοευρωπαικης'' φυλης που δεν εχει καμια υποσταση,καμια γλωσσα ουτε αφησει καποια στοιχεια ιστορικα η αρχαιολογικα.Τι σημαινει Ινδοευρωπαιοι? Υπαρχει καποιος που μπορει να το εξηγησει? Η απλα και αυθαιρετα λεει ο καθενας οτι νομιζει?
LOUD HAIL
Κωστας
STASCO, υπάρχουν κοινά γλωσσικά χαρακτηριστικά, κοινές ρίζες που θα δεις μερικές αν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις την ανάρτηση και πολύ περισσότερες αν ψάξεις σε λεξικά. Επίσης κοινές παραδόσεις και θρησκευτικές πεποιθήσεις (Δωδεκάθεο).
Black Wind
Φιλε μου ουτε εσυ μου λες κατι συγκεκριμενο.Κοινα γλωσσικα και κοινες παραδοσεις των αρχαιων Ελληνων με ποιους?? Με τους Βαβυλωνιους? με τους Ινδους? με τους Ετρουσκους? ποιοι ειναι οι Ινδοευρωπαιοι και ποια ειναι τα απτα ευρηματα πολιτισμου-γλωσσας-μνημειων κλπ,ωστε να μου αποδειξει καποιος οτι καταγομαστε η Ελληνικη (και η ευρωπαικη) κοιτιδα απο εκει? Η μονο ομιχλωδεις θεωριες για κατι ανυπαρκτο θα ακουω?
STASCO και μονο που αναφερεσαι σε "ινδοευρωπαικη φυλη" και οχι ομογλωσσια, δειχνει το νηπιακο επιπεδο γνωσεων που εχεις στον τομεα αυτο, της προιστοριας! Σε εχουν καταστρεψει και σενα οι σαλτιμπαγκοι του δηθεν 'ελληνοκεντρικου χωρου", δηλαδη Γεωργαλας, Πασσας, Πλευρης κλπ ασχετοι, ημιμαθεις, ημιπαραφρονες και κοινοι απατεωνες(διαλεγεις και παιρνεις για το που ανηκει ο καθενας)! Ζητας ιστορικα στοιχεια για ζητημα προιστοριας(μα ποσο πιο ασχετος μπορεις να εισαι?) και αναζητας αρχαιολογικα στοιχεια, ενω υπαρχουν αφθονα(τα οποια προφανως αγνοεις), οπως βεβαια και γλωσσολογικα στοιχεια υπαρχουν! Οποτε μια καλη αρχη ειναι να αρχισεις να συζητας με αρχαιολογους και γλωσσολογους γι'αυτο το ζητημα και να διαβασεις αντιστοιχα βιβλια!
Εγινε, μας επεισες...Τοσα επιχειρηματα μαζεμενα,αποδειξεις,στοιχεια πιστευω οτι πείθουν τον καθε ημιμαθη ημιπαραφρονα και ασχετο σαν εμενα.Φυσικα φανηκε η γυμνια μου,σε απαντησεις καταπελτη εκ μερους σου οπως
''...Ζητας ιστορικα στοιχεια για ζητημα προιστοριας(μα ποσο πιο ασχετος μπορεις να εισαι?) και αναζητας αρχαιολογικα στοιχεια, ενω υπαρχουν αφθονα...''
Καληνυχτα και προσοχη μην πεσεις απο το βαθρο της παντογνωσιας που βρισκεσαι φιλε μου.
Ασε εμας τους υπολοιπους στην αμαθεια μας ...Χρειαζεται διασκεδαση η ζωη μας ετσι κι αλλιως.
τι να σου εξηγησω βρε βλακα, μεσω ενος μπλογκ? Μαθε πρωτα τη διαφορα μεταξυ φυλης και ομογλωσσιας και τα ξαναλεμε! Ψωνια της "ελληνοκεντρικης" διανοησης...
εξελισεσαι με καθε απαντηση σου με επιχειρηματα ολο και σε πιο κωμικη καρικατουρα,πες και αλλα να γελασουμε.Σου ειπα θελει γελιο η ζωη..
αφηνω τα συγκλονιστικα επιχειρηματα τυπου "ινδοευρωπαικη φυλη", σε καραγκιοζηδες οπως εσυ! Καλη αναγνωση σε Σακκετους, Κεραμυδαδες, Πασσαδες κλπ καταστροφεις, σου ευχομαι...
Δημοσίευση σχολίου