Το βιβλίο του Χάινλαϊν είναι το παλαιότερο, το λιγότερο σύνθετο και το πιό άμεσο. Μέσα στις περιορισμένες σελίδες του, ο συγγραφέας καταφέρνει να προπαγανδίσει ουσιαστικές θέσεις γιά την ανθρώπινη φύση, τον πατριωτισμό και το άμεσα συνδεόμενο πρόβλημα της βέλτιστης διακυβέρνησης του κράτους.
Το σκηνικό είναι ο απόλυτος αγώνας γιά επικράτηση στο σύμπαν, καθώς η ανθρωπότητα εξαπλώνεται στο διάστημα κι έρχεται αντιμέτωπη με εχθρικές φυλές. Με κεντρικό ήρωα έναν νεαρό εθελοντή ακολουθούμε τον στρατό της Γήινης Ομοσπονδίας στην εκκαθάριση του Γαλαξία.
Ο Χάινλαϊν παρεμβάλλει στην εξέλιξη της ιστορίας ένα ιδεολογικό δοκίμιο γιά την θεωρία του πολέμου, την δομή του στρατού και την πρότυπη ηγεσία στη μάχη. Αναπόφευκτα η συζήτηση επεκτείνεται σε κεντρικά ζητήματα γιά τη ζωή, την ελευθερία, την υπευθυνότητα, τα δικαιώματα και την αναζήτηση της ευτυχίας.
Η εκπαίδευση των παιδιών και των εφήβων έχει πρωταρχική σημασία. Ο αποτελεσματικός στρατός στηρίζεται σε ικανή νεολαία με ψυχική και σωματική υγεία. Το σύστημα εκπαίδευσης πρέπει να επιβάλλει ξεκάθαρες θέσεις τάξης και σεβασμού στις αξίες και στους θεσμούς. Κοινωνικοί λειτουργοί και παιδοψυχολόγοι όσο καλοπροαίρετοι κι αν είναι δεν μπορούν να υποκαταστήσουν με ψευδοεπιστημονικές θεωρίες την αναγκαιότητα του πόνου και της σκληρής τιμωρίας. Στην μελλοντολογική κοινότητα του Χάινλαϊν οι μέθοδοι σωφρονισμού αντιγράφουν την αρχαιότητα και οι νεαροί εγκληματίες μαστιγώνονται δημόσια μαζί με τον πατέρα τους ...
«Ο ανήλικος γίνεται ενήλικος μόνο όταν αποκτάει γνώση του καθήκοντος, το οποίο δέχεται σαν σπουδαιότερο από την αγάπη που τρέφει γιά τον εαυτό του από τη στιγμή που γεννήθηκε. »
«Ατομικό συμφέρον, αγάπη γιά την οικογένεια, καθήκον γιά την πατρίδα, υπευθυνότητα απέναντι στο ανθρώπινο γένος. »
«Η υπηκοότητα είναι μιά συμπεριφορά, μιά συναισθηματική πεποίθηση πως το σύνολο αξίζει περισσότερο από το μέρος... και πως το μέρος αυτό θα πρέπει να είναι ταπεινά υπερήφανο, αν του δοθεί η ευκαιρία να θυσιαστεί γιά να επιβιώσει το σύνολο. »
Στην Γη του μέλλοντος έχει ήδη προηγηθεί ένας παγκόσμιος πόλεμος, που οδήγησε στην κατάρρευση των παλαιών δομών. Το σύστημα της νέας Ομοσπονδίας δημιουργήθηκε από βετεράνους, που πήραν το νόμο στα χέρια τους γιά να διασώσουν την τάξη και να τερματίσουν την αναρχία. Αυτοί επέβαλαν ως τελική λύση ένα σύστημα διακυβέρνησης περιορισμένης Δημοκρατίας, όπου προνόμιο ψήφου διατηρούσαν μόνον οι ίδιοι.
«Το να ψηφίζεις σημαίνει να ασκείς εξουσία, είναι η υπέρτατη εξουσία απο την οποία απορρέουν όλες οι υπόλοιπες ...
Η εξουσία και η υπευθυνότητα πρέπει να είναι ισοδύναμες και γιά πρακτικούς και γιά μαθηματικά αποδείξιμους ηθικούς λόγους ... »
«Αφού το ανώτατο δικαίωμα ψήφου αποτελεί την έσχατη ανθρώπινη εξουσία, φροντίζουμε ώστε όποιος το ασκεί να δεχτεί και την έσχατη κοινωνική υπευθυνότητα – απαιτούμε απ’ τον καθένα που θέλει να εξασκήσει την εξουσία να στοιχηματίσει με την ίδια του τη ζωή – κι αν χρειαστεί να την χάσει – γιά να σώσει τη ζωή του κράτους. Έτσι η ανώτατη υπευθυνότητα που μπορεί να δεχτεί ένας άνθρωπος, εξισώνεται με την ανώτατη εξουσία που μπορεί ένας άνθρωπος ν’ ασκήσει ... »
Στον νέο αυτό κόσμο, δεν δίνονται πολιτικά δικαιώματα χωρίς θητεία στο στρατό της Ομοσπονδίας. Γιά να πάρεις υπηκοότητα, είτε είσαι άνδρας είτε είσαι γυναίκα, πρέπει εθελοντικά να καταταγείς. Πρέπει πρώτα να αποδείξεις πως μπορείς να είσαι οπλίτης πριν αποκτήσεις το ανώτερο προνόμιο του πολίτη. Μόνον έντιμη απόλυση μετά την συμπλήρωση της θητείας εξασφαλίζει το δικαίωμα ψήφου.
Διαβάζω σκληρές απόψεις, τις αντιγράφω και δεν δυσκολεύομαι να φορέσω τη στολή και να σηκώσω τη σημαία. Το έχω ανάγκη κυρίως γιά λόγους ηθικής γιατί η πραγματική βάση της ηθικής είναι το καθήκον. Ζούμε δυστυχώς σήμερα σε μιά παρακμιακή κοινωνία, που υπερτονίζει τα δικαιώματα αλλά δεν διδάσκει το καθήκον. Όμως τα δικαιώματα συνδέονται με τον ωφελιμισμό και την υλική ευημερία, ενώ το καθήκον είναι μιά πλατιά έννοια με προεκτάσεις ηρωικής μεταφυσικής.
«Έπρεπε να κάνω μιά ενέργεια πίστης. Έπρεπε να αποδείξω στον εαυτό μου πως ήμουν άντρας. Όχι κάποιο παραγωγικό-καταναλωτικό οικονομικό ζώο ...αλλά άντρας. »
«Η βία και η γυμνή δύναμη έχουν τακτοποιήσει τα περισσότερα θέματα στην ιστορία από οποιοδήποτε άλλο παράγοντα κι η αντίθετη γνώμη είναι μιά πλάνη στο χειρότερο βαθμό. »
Είμαστε οι στρατιώτες του Γαλαξία.
Είμαστε το κινητό πεζικό της Ανθρώπινης Ομοσπονδίας. Τα διαστημόπλοια του στόλου μας μεταφέρουν στα σύνορα του διαστήματος και πέφτουμε με κάψουλες σε άγνωστους ουρανούς. Μεταξύ μας δεν υπάρχουν βοηθητικοί. Όλοι πέφτουν, όλοι πολεμούν, απλοί στρατιώτες και στρατηγοί. Οι αξιωματικοί πέφτουν πρώτοι. Οι μονάδες έχουν τα ονόματα των αρχηγών μας. Είμαστε εθελοντές, υπεύθυνοι και περήφανοι. Δεν εγκαταλείπουμε ποτέ τους συντρόφους μας. Πεθαίνουμε στα πεδία μαχών των εχθρικών πλανητών, πάντα με το κεφάλι ψηλά.Μπορούμε και κάνουμε τα πάντα. Εξασκούμε με χαρά την τέχνη της σφαγής. Εκκαθαρίζουμε τα εχθρικά χαρακώματα και προχωράμε. Κυκλώνουμε τους ήλιους, καταστρέφουμε τα φεγγάρια. Θα επιβιώσουμε, θα υπερισχύσουμε, θα εκπολιτίσουμε τα αστέρια, θα κατακτήσουμε το Σύμπαν.
Είμαστε οι στρατιώτες του Σύμπαντος.
«Έχει όμως ο άνθρωπος το “δικαίωμα” να εξαπλωθεί σ’ όλο το σύμπαν ;
Ο άνθρωπος είναι αυτό που είναι, ένα άγριο ζώο με τη θέληση να επιβιώσει ... »
«Μπορούμε να εξακριβώσουμε με την παρατήρηση πως όποια ράτσα σταματάει την ίδια της την εξάπλωση, υπερκαλύπτεται από άλλες ράτσες που εξαπλώνονται ... »
Πίσω στη Γη, οι περίοικοι, οι μέτοικοι, οι έμποροι και οι δειλοί πιστεύουν πως όλα αγοράζονται με το χρήμα. Έχουν βεβαίως άδικο. Όπως διδάσκει ο καθηγητής Ιστορίας και Ηθικής Φιλοσοφίας: ...τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι υπεράνω χρημάτων, η τιμή τους είναι η αγωνία, ο ιδρώτας και η αφοσίωση ...
Τιμή, Πίστη, Μάχη...!
Έφοδος ... γιά έναν καλύτερο Κόσμο ...
Ο συγγραφέας: Robert A. Heinlein (1907-1988).
Τα αποσπάσματα: Από την μετάφραση της Α. Ζαρκάδα (Στρατιώτες του Γαλαξία).
Οι πίνακες: New World - A Fighting Man of Mars - A Princess of Mars του Frank Frazetta.
Η ομώνυμη ταινία: Όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος του κειμένου. Σκηνοθεσία του Πώλ Βερχόφεν.
Η προσωπική μου άποψη: Πιό σκληροπυρηνική από αυτήν του Heinlein…
Η πολιτική και πολιτιστική ιδεολογία: «Οι Ιδέες στα Ορθά» του Αλαίν Ντε Μπενουά. Εξαιρετικά κείμενα, γραμμένα είκοσι χρόνια μετά το βιβλίο του Χάινλαϊν. Εκλεκτική συγγένεια ...
Σκοπός της ζωής: Να βάλει κανείς κάτι το σπουδαίο μεταξύ του εαυτού του και του θανάτου (Μία από τις είκοσι πέντε αρχές ‘ ηθικής ’ του Μπενουά).
Το μέλλον της ανθρωπότητας: Μάχη γιά πάντα...
21 σχόλια:
οι περίοικοι, οι μέτοικοι, οι έμποροι και οι δειλοί πιστεύουν πως όλα αγοράζονται με το χρήμα. Έχουν βεβαίως άδικο.
*************************
Mπορεί...
Μα ελα που τελικα έτσι γινεται..
Δυστυχώς έχω δεί μόνο την ταινία του Βερχόφεν διότι πάντοτε ήμουν καχύποπτος απέναντι στην ελληνική μετάφραση του βιβλίου. Από Heinlein μόνο το Stranger in a strange land το οποίο ήταν πράγματι πρωτοποριακό (για την εποχή του τουλάχιστον). Μιας και έχεις και τους πίνακες του Frazetta: Ε. Ρ. Μπάροους ή Ρ. Χάινλαιν;
τραγικος σκηνοθετης ο Βερχοφεν...
α!...προσωπικα,ξερεις,ειμαι εναντιον του εθελοντισμου.
Πόλεμος πατήρ πάντων.
Τα έχουμε συζητήσει αυτά και γνωρίζεις ότι διαφωνούμε σε πολλά σημεία πάνω σε αυτά τα θέματα, αν και δεν λείπουν σημεία όπου συμφωνούμε. Περιορίζομαι εδώ σε κάποιες παρατηρήσεις επιμέρους θεμάτων:
1. Ενδιαφέρον είναι ότι στο βιβλίο δεν υπάρχει καμία εξωτερική ιδεολογικοποίηση ή μεταφυσική της έννοιας του καθήκοντος απέναντι στην κοινωνία. Η θρησκεία ή κάποιος εθνικισμός απλώς απουσιάζουν εντελώς. Η ίδια η κοινωνία, ο πολιτισμός, οι υποχρεώσεις απέναντι στο σύνολο είναι τα υπέρτατα ιδανικά. Υπάρχει βέβαια υποθέτω η πίστη στο «είδος» που μπορεί να ερμηνευθεί πολλαπλώς.
2.Αναρωτιέμαι επίσης, τι θα απέμενε από την ιδεολογία που προβάλλεται στο βιβλίο αν δεν είχε τύχει να κάνει την εμφάνισή του ο «Εχθρός», τα έντομα. Να υποθέσουμε λοιπόν ότι ο εχθρός είναι πάντα αναγκαίος, πραγματικός ή κατασκευασμένος.
3. Η θεμελίωση της ηθικής δεν είναι το καθήκον, η σχέση είναι η αντίστροφη. Καθήκον είναι το τι δει πράττειν, απορρέει από αυτό που αποδέχεται κάποιος ως ηθική, δεν προηγείται. Η λέξη καθήκον δεν έχει περιεχόμενο αν δεν παραπέμπει σε σύστημα αξιών (ηθικής). Η απολυτοποίηση της επιδίωξης της δύναμης αντιστρατεύεται κάθε ηθική. Η ηθική ορίζεται και ως κανόνες που πρέπει να έχουν καθολική ισχύ (να εφαρμόζονται από όλους προς όλους).
4. Το πόλεμος πατήρ πάντων του Ηράκλειτου αναφέρεται στη φύση του κόσμου, στο ότι ο κόσμος είναι σε κάθε έκφανσή του συνεχής αλληλεπίδραση διαφορετικών δυνάμεων και όχι στον πόλεμο μόνο ή κυρίως με τη στενή έννοια της σύρραξης ένοπλων ομάδων ανθρώπων. Πόλεμος είναι και η θερμότητα των άστρων στο ψύχος του απείρου. Πόλεμος υπάρχει αρκετός και χωρίς ένοπλες συρράξεις. Ο πόλεμος καθαυτός, ως ένοπλη σύρραξη, δεν μπορεί να είναι ιδανικό διότι είναι δεινό, είναι φόνος, ακρωτηριασμός, σκληρότητα, κακουχία.
5. Αν στην επεκτατική της προσπάθεια η ανθρωπότητα, όπως περιγράφεται στο βιβλίο, έλθει αντιμέτωπη με εξωγήινους που έχουν πολλαπλάσια δύναμη και πιο εξελιγμένη τεχνολογία και πολιτισμό από αυτήν τι πρέπει να κάνει;
α) Να πολεμήσει ακόμη και αν αυτό σημαίνει αναμφισβήτητα ότι θα καταστραφεί άμεσα για να είναι συνεπής με αυτές τις αρχές.
β) Αυτοκτονεί για να μην τους βάλει σε κόπο και για να είναι συνεπής με αυτές τις αρχές.
γ) Τα γυρίζουμε, το παίζουμε ειρηνιστές και εκλιπαρούμε για το δικαίωμά μας να υπάρχουμε και εμείς σε αυτόν τον κόσμο και αρχίζουμε τα «όλοι αδέλφια είμαστε βρε αδελφέ και αφήστε μας και εμάς σε καμιά γωνίτσα τους κακομοιρούληδες και δεν θα σας ενοχλούμε», αδιαφορώντας για τα χθεσινά ιδανικά. Εξάλλου, επιτυχημένος πόλεμος είναι να εξασφαλίζεις με οποιοδήποτε μέσο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
6. Ζήτω οι εξωγήινοι!
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΕΡΑΣΤΙΚΕ. ΜΕ ΓΛΥΤΩΣΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΚΑΤΕΒΑΤΑ.ΒΙΑ, ΓΥΜΝΗ ΔΥΝΑΜΗ, Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ; ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΟΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΟΥ; ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΣΤΟ ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ.
POUARO'S WIFE (ΠΡΟΣΕΞΕΣ ΠΟΣΟ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΗΜΟΥΝ;)
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ
ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΕΣΑΙ:
-ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥΣ.
-ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ. Α, ΟΧΙ! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΝΟΨΥΧΟ,ΑΣΕ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΟΥΜΕ.ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΕΜΑΤΟΡΙΑ!
ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΙΣ ΣΚΛΗΡΟΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΤ'ΙΔΙΑΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΧΕΙΡΟΔΙΚΗΣΩ!
POUARO'S WIFE
Μαρία Νικολάου: Μόνον τα υλικά αγαθά αγοράζονται με το χρήμα...
crom: Η μετάφραση είναι δυστυχώς πρόχειρη.
Προτιμώ τον Heinlein αν και ο Βurroughs έχει γράψει επίσης σημαντικά βιβλία...
Nelly: Καλή μου πώς θα αποκτήσεις πολιτικά δικαιώματα αν δεν καταταγείς εθελοντικά...
Εχετλαιέ: We will prevail...
Περαστικέ:
Θα σου υπενθυμήσω πως:
1. Στον κόσμο του Heinlein υπάρχει μιά ενωμένη ανθρωπότητα όπου υπερτερεί η πίστη στο ανθρώπινο είδος. Η ιδεολογία προφανώς είναι η ίδια αλλά έχει περάσει από το έθνος στην ανθρωπότητα.
2. Ο εχθρός είναι πάντα παρών από την ίδια τη φύση των πραγμάτων, καθώς ο κόσμος είναι θέατρο σύγκρουσης αντιτιθέμενων δυνάμεων. Αν δεν φαίνεται σήμερα, αναμένεται αύριο.
3. Δεν υπάρχει κοινά αποδεκτή Ηθική. Η Φιλοσοφία σαν αυτόνομη θεωρητική γνώση μελετά ανάμεσα στα άλλα και τον τρόπο πραγμάτωσης μέσα στη ζωή της Αρετής. Όμως το σύστημα αξιών είναι ευρύτερο από την Ηθική καθώς περιλαμβάνει επίσης την Γνωσιολογία και την Αισθητική. Στην δική μας ηθική είναι σημαντικός ο ρόλος της δύναμης προστασίας γιατί συνοδεύει το καθήκον προς τους αγαπημένους.
Στην δική μας ηθική η βάση είναι αναμφισβήτητα το καθήκον.
4. Βεβαίως ο Ηράκλειτος αναφέρεται και στην σύγκρουση ένοπλων αντίπαλων ομάδων.
Τα ιδανικά του πολέμου αφορούν στην αφοσίωση, την τιμή, την αυτοθυσία, τον ανδρισμό, την αναζήτηση του ανώτερου εαυτού μέσα μας.
5. Το ερώτημά σου είναι ρητορικό καθώς μόνον ο νικητής αποφασίζει και εκτελεί. Αυτό που μετράει είναι αυτό που μπορούμε, όχι αυτό που θέλουμε.
6. ...
7. Φίλε μου, ξέρεις πως είναι πολλά τα σημεία που συμφωνούμε...
POUARO'S WIFE: Σε πεθύμησα και θα υπομείνω αδιαμαρτύρητα τον θυμό σου. Δώσε τους χαιρετισμούς μου στον POUARO, από τον οποίο δεν είδα σχόλιο...
θα συμφωνήσω με τον εχετλαίο!
Οι απόψεις αυτές αποτελούν ολοκληρωμένη θεώρηση του κόσμου και της ιστορίας. Πιστεύω ότι θα τις υπόγραφαν χωρίς δισταγμό αφού στην πράξη τις είχαν υιοθετήσει, η Επιτροπή Κοινής Σωτηρίας του Ροβεσπιέρου, η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΣΕ και του κινεζικού ΚΚ, το ναζιστικό κόμμα και οι Βάφεν SS, ακόμα και ο Ότο Ρεχάγκελ για την Εθνική Ελλάδος.
"Η διαλεκτική των τεχνικών της εξουσίας έχει σήμερα υποβιβαστεί σε βασικό εργαλείο των διαχειριστών της οργανωμένης προσπάθειας."
είτε αφορά τον επαγγελματικό στρατό, είτε την εργασία είτε τα σπορ είτε ομάδες φανατικών του new age.
Χάινλαϊν και Αλαίν ντε Μπενουά!! Η Πολεμική Σημαία δείχνει το δρόμο. Παραφράζοντας λόγια του μεγάλου Stephen Lawhead: όταν όλοι οι σύγχρονοι προβληματισμοί, τα επιχειρήματα και οι ψευδοεπιστημονικές θεωρίες έχουν πια έχουν ειπωθεί και παραδοθεί στην αδηφάγο σιωπή, ένα είναι αυτό που θα παραμείνει, η Πίστη μας στο Ιπποτικό Ιδεώδες! Σ' αυτό που επιβίωσε και δεν έσβησε ποτέ ως Αίσθηση, ως Αντίληψη, ως Συνείδηση... «Δε φέρνουμε το Μεσαίωνα, αλλά την Αναγέννηση», όπως έλεγες κάποτε αδερφέ του Σπαθιού. «Κυκλώνουμε τους ήλιους, καταστρέφουμε τα φεγγάρια».
Αν θες στειλε μου μαιλ σου γιατι νομιζα πως το ειχα και τελικα ηταν αλλου..
-HAMMERHEART-
ΥΜΝΟΣ ΜΑΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΓΙΣΤΡΟ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΜΦΩΝΟΙ,
ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ, ΥΨΩΝΟΥΜΕ ΣΠΑΘΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ ΚΑΙ ΚΑΛΠΑΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΞΑ!
ΑΚΟΜΑ ΓΕΝΝΑΙΟΙ...ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ...
ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΦΟΒΟ...ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΟΞΑ...
...ΣΙΜΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ...
DER SIEG IST UNSER!
HAIL & KILL
Ενώ η διαλεκτική των τεχνικών της αντί-εξουσίας έχει υποβιβαστεί στην διαχείρηση 'αυτοδιάθετων', 'τοπικών' επιτροπών κουκουλοφόρων εμπρηστών, οι οποίες ανταγωνίζονται επάξια αντίστοιχους οργανωμένους στρατούς της κάθε παραεξουσίας και της κάθε εποχής. Από τους εμπρηστές ακόλουθους του σαούλ και τους ροπαλοφόρους μοναχούς των χριστιανών επισκόπων, μέχρι τους εμπρηστές υπάλληλους των μεγαλοεργολάβων και τους ροπαλοφόρους χούλιγκανς των προέδρων παε.
Ρε κάνε μας τη χάρη :)
Κρίμα πάντως για τον Βερχόφεν. Είχε ξεκινήσει με προοπτικές να γίνει μεγάλος (Θυμίζω το Total Recall), αλλά πράγματι το Starship Troopers ήταν για γέλια....
Arise my friends, arise!
The sword is the spirit of life.
HammerHeart...
αλλιώς...
One by one to the swords to the guns!
Όντως, arise... the sword is the spirit of life..
Η σημαια κυματίζει στο διαδίκτυο και αυτό έχει το τίμημά του... καταλαβαίνεις...
RIDE LIKE THE WIND! FIGHT PROUD SUN KNIGHT!
Ria: Γειά σου Ρία...
Αερόστατε: Η Πίστη και η Τιμή δεν υπάγονται στην διαλεκτική των τεχνικών της εξουσίας όπως εσύ την ορίζεις. Ο δικός μου ορισμός της εξουσίας προέρχεται από το δίπολο ανώτερη πνευματικότητα - σπαθί...
aiolos: Sol Invictus...
Μ. Νικολάου: Γειά σου Μαρία...
Hammerheart: Hail...
Baronrojo: Ο Αερόστατος δεν κάνει χάρες... απλώς είναι πλανημένος αναρχικός...
Dormammu: Κι όμως, σαν ανάλαφρη διασκευή η ταινία δεν ήταν άσχημη...
John Simon Ritchie: Όπως έχω ξαναγράψει, το σπαθί είναι η μόνη θρησκεία των ορθολογιστών...
Hammerheart: Sol Invictus...γιά λίγους...
Πιστευω στις μοναχικες πορείες. Πιστευω στους μικρους, αμελητέους, προσωπικους στόχους.
Προσπαθω να ανιχνευσω το θελω μου και το γιατί του και να το κάνω το πρέπει μου...
Σε διαβάζω πάντα γοητευμενη απο το διαφορετικο. Τουλαχιστον όσον αφορά την δικη μου οπτικη των πραγμάτων.
Καλη σου μερα
Είναι όμορφες οι πεθυμιές!
ΚαληΜέρα!
Katerina: Ίσως να υπάρχει κάποια κρυφή εκλεκτική συγγένεια...
Kirki: Γειά σου μάγισσα...
Δεν βλέπω σχόλια...
Δημοσίευση σχολίου