8/1/23

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑ

Η πρώτη μου συνάντηση με τον Νίτσε έγινε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ΄80. Ακόμη έχω στη βιβλιοθήκη μου τη Γέννηση της Τραγωδίας, το πρώτο βιβλίο που έγραψε, το πρώτο που διάβασα, κατάφορτο στα περιθώρια των σελίδων από τις σημειώσεις μου εκείνης της εποχής. Ο ενθουσιασμός μου, φανατισμός του νεοφώτιστου, υπήρξε γνήσιος και ανεξάντλητος. Δεν ισχυρίζομαι ότι τον κατανόησα από την αρχή, όμως η συγγένεια στην ιδιοσυγκρασία με οδήγησε στην σταδιακή εμβάθυνση των οραμάτων του, σφραγίζοντας την προσωπική μου κοσμοθέαση.

Οι βασικές αρχές και οι έννοιες της φιλοσοφίας του Νίτσε εμπλούτισαν το λογοτεχνικό λεξικό μου και διαμόρφωσαν το ιδεολογικό μου οπλοστάσιο: μεταστοιχείωση των αξιών, ελιτισμός, ιεραρχία και αληθινή αριστοκρατία, απέχθεια προς την αντιφυσική ισότητα και ομοιομορφία, επανεύρεση της εξατομίκευσης, καταγγελία των ηθικών συμβάσεων, απόρριψη των θρησκειών, κατάφαση προς τη ζωή και τον επίγειο κόσμο, θέληση για δύναμη, αιώνια επιστροφή, επιδίωξη της σύγκρουσης και της κυριαρχίας, συνεχής αγώνας για αυτο-υπέρβαση, επιθυμία για τον Υπεράνθρωπο.

Για χρόνια έτρεφα την ψευδαίσθηση πως ήμουν κι εγώ ένας από τους ευγενείς μαθητές του Ζαρατούστρα, παρανοώντας τον Ήλιο που συμβολίζει την «δωρήτρια αρετή», αλλά και το φίδι, σύμβολο της γνώσης, που τυλιγόταν γύρω από τον ήλιο. Νόμιζα πως αναγνώριζα πάνω μου, έστω και αμυδρά, τα πέντε σημάδια που χαρακτηρίζουν αυτούς που θα συμβάλλουν στην προετοιμασία για την έλευση του ανώτερου ανθρώπου. Και ως άξιος μαθητής, ανυπομονούσα για τη ρομφαία της κρίσης, το Μεγάλο Μεσημέρι, την αυτοκρατορία που θα διαρκέσει χίλια χρόνια.

Η μεταστοιχειωμένη Αρετή του Νίτσε είναι συνυφασμένη με την προσδοκία του Υπερανθρώπου και την περιφρόνηση προς τον υπάρχοντα ανθρώπινο τύπο. Όμως ο χρόνος περνά και η αποσύνθεση του πολιτισμού μας επιδεινώνεται. Αντί για το βελτιωμένο Υπερείδος, κυριαρχούν όλο και περισσότερο οι γέροι και οι κουρασμένοι, αυτοί «που η ψυχή τους είναι από το είδος των γυναικών και των δούλων».

Και φοβούμαι πως δεν είμαστε εμείς οι εκλεκτοί μαθητές ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους, αλλά απλώς οι κανονικοί άνθρωποι ανάμεσα στους υπανθρώπους.

 

                                                                        



Ο πίνακας: Nietzsche and Madness, 1907-8. Από τον Ιταλό φουτουριστή Luigi Russolo (1885-1947).

 


17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επίκαιρο το θέμα όντως...

Θέλω να σταθώ στις 3 τελευταίες προτάσεις της ανάρτησης και να αλλάξω μονάχα την τελευταία. Αισιοδοξώ πως εμείς θα είμαστε αυτοί που θα ζήσουν (και ίσως συμβάλλουν αυτόβουλα για) το τέλος του σύγχρονου εκφυλισμένου πολιτισμού. Γιατί αυτό έρχεται καλπάζοντας.

Είναι το μόνο που με παρηγορεί τις μέρες αυτές τις σαπίλας που ζούμε...

Για να εμφανιστεί ο υπεράνθρωπος, ο άνθρωπος πρέπει να πεθάνει, αλλά μια τέτοια προσδοκία στην εποχή μας και την ειδική περίπτωσή μας μάλλον είναι αβάσιμη.

Ανώνυμος είπε...

Προσφατα σε ανακαλυψα , δε το πιστευω πως σε ξαναδιαβαζω μετα απο τοσα χρονια !! καλη χρονια Sun Knight ....

Ανώνυμος είπε...

Εξ ου και ο τίτλος ΝΙΤΣΕΪΚΕΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΕΣ σε αφιέρωμα για τους MANOWAR στο ΠΟΠ & ΡΟΚ, από κάποιον κοινό γνωστό (χαχα)

Ανώνυμος είπε...

Πως σου φαίνεται που οι Manowar οι οποίοι την δεκαετία του '80 πρωτοστάτησαν στον πόλεμο εναντίον του false metal, πήραν για κιθαρίστα τους (έστω μόνο για τις συναυλίες τους) κάποιον που έπαιζε τότε σε false metal μπάντες;

Ανώνυμος είπε...

Oι Manowar ειναι ξεκαθαρο οτι στα 80s ειχαν μια μεγαλη Νιτσεικη επιρροη στο attitude και στο image. Νομιζω οτι το
έχεις γραψει και εσυ πολλες φορες σε κειμενα σου.

Ανώνυμος είπε...

Αμα το καλοσκεφτεις, σε πολλες Black Metal μπαντες υπηρχε ισχυρότατη Νιτσεϊκή νοοτροπία. Σε μερικους οπως ο Varg Vikernes ειναι ακομα εμφανης. Για αυτο και τον εχουν στοχοποιησει και δαιμονοποιησει αποκλείοντας τον απο παντου, περιοδικα, youtube κλπ

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε της 9ης Φεβρουαρίου, ωραία είναι η καραμέλα της "δαιμονοποίησης" για τον κάθε ψυχανώμαλο τύπου Vikernes, άλλα θα σε στενοχωρήσω! Όχι δεν τον αποκλείουν επειδή του αρέσει ο Νίτσε, αλλά διότι είναι δολοφόνος, εμπρηστής ναών και θαυμαστής του άλλου ψυχανώμαλου, του Χίτλερ.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε της 9 Φεβρουαρίου 2023 στις 5:10 μ.μ., το νιτσεϊκό attitude των Manowar πήγε περίπατο όταν πήγαν να αρπάξουν μπουκέτα από τους Twisted Sister, κατόπιν των μεγαλοστομιών του Joey...Τότε ο Υπεράνθρωπος μετατράπηκε σε κότα! Αλήθεια που ήταν οι περίφημοι Manowarriors να συνταχθούν με τον αρχηγό τους, έτοιμοι για μάχη, όπως έπραξαν οι SMFs τότε;

Ανώνυμος είπε...

Ποιοι είναι οι SMFs?

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε της 10 Φεβρουαρίου 2023 στις 11:03 μ.μ.
SMF = Sick Mother Fucker, παρατσούκλι των οπαδών των Twisted Sister, για τους οποίους γράφτηκε και το ομώνυμο τραγούδι, στον δίσκο τους, Stay Hungry του 1984

Ανώνυμος είπε...

OTHER BANDS PLAY MANOWAR KILL

Ανώνυμος είπε...

Other bands play, Manowar kill, death to false metal (although we have the guitarist of Nitro now with us)

Ανώνυμος είπε...

Ο De Maio πήγε να τις αρπάξει στην Γερμανία αρχές των 90s και από τον Έλληνα τραγουδιστή των αναρχοθρασάδων Rumble Militia. Ο Στάθης τον λυπήθηκε και δεν τον έσπασε στο ξύλο. Αυτά παθαίνεις άμα έχεις μεγάλο στόμα.

Lucifer είπε...

Ο Νίτσε δείχνει τον δρόμο.Ας τον ακολουθήσουμε.

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρουσα η ιστορία με τους Rumble Militia. Γνωρίζει κανείς λεπτομέρειες?

Ανώνυμος είπε...

Μου την σπάνε οι αναρχικοί, αλλά από την άλλη, ο Joey είχε μεγάλο στόμα πάντα και του χρειαζόταν ένα χέρι ξύλο. Τώρα στα γεράματα πάντως, φαίνεται πιο ταπεινός.

Καλλίμαχος είπε...

Σώπα ρε βλαμμένο παιδάκι που είναι "δολοφόνος" ο Βικέρνες
Ποιόν "δολοφόνησε" δηλαδή; Τον τύπο που έβαλε έναν μανιοκαταθλιπτικό να αυτοπυροβοληθεί (μεγάλο κατόρθωμα) και μετά μετά τράβαγε φωτογραφίες τα χυμένα μυαλά (ακόμη ζεστά) για να τα βάλει στο εξώφυλλο του δίσκου του.... Τον ίδιο τύπο που σχεδίαζε να δολοφονήσει τον Βικέρνες αλλά απέτυχε μόνο και μόνο επειδή, ως κρείνος που ήταν, δεν είχε υπολογίσει ότι ο Βικέρνες ήταν ΚΑΙ πιο μεγαλόσωμος ΚΑΙ πιο ανδρείος από δαύτον.

Όχι δεν γουστάρω τον Βικέρνες, ούτε τη μουσική του, ούτε τις απόψεις του, ούτε τους ημιαναλφάβητους που τον προσκυνούν, ούτε την κατεύθυνση που οι ομοίοι του έδωσαν στην βαριά μουσική. Όμως αναγνωρίζω ότι, σφάζοντας το μίασμα, προσέφερε ό'τι μπορούσε στην ανθρωπότητα.

Και το γεγονός ότι η δική σου κριτική στον Βικέρνες έχει αυτό ως πρώτο της σημείο (όχι πως τα υπόλοιπα είναι καλύτερα) δείχνει από μόνο του το πόσο μαλακισμένο παιδάκι είσαι.

ΥΓ τελικά από ότι καταλάβαμε ο De Maio δεν έφαγε ούτε ένα κλωτσόμπουνο...
Πρόσεχε μην τα φας εσύ και ο Στάθης σου