Τα αθώα μάτια της μικρής μου κόρης είναι ότι αγαπώ περισσότερο σ’ ολόκληρο το σύμπαν. Όταν με κοιτάζουν με απορία ψάχνω απαντήσεις, όταν με κοιτάζουν με χαρά ενισχύω την ευχαρίστηση κι όταν με κοιτάζουν με φόβο διαλύω την πηγή της ενόχλησης.
Κάποιες φορές την παίρνω μαζί μου σε περιπάτους αναζήτησης παραστάσεων μέσα στην πόλη. Σε μουσεία, σε βιβλιοπωλεία, σε καταστήματα παιχνιδιών ψάχνουμε μαζί ερεθίσματα κατανόησης της ουσίας των πραγμάτων. Προσπαθώ να της εμφυσήσω χαμένες αξίες, να της προσφέρω κλασικά πρότυπα, να της δείξω τα όρια ανάμεσα στο καλό και το κακό, να την μάθω να διακρίνει το ωραίο από το άσχημο.
Κάποιες φορές την παίρνω μαζί μου σε περιπάτους αναζήτησης παραστάσεων μέσα στην πόλη. Σε μουσεία, σε βιβλιοπωλεία, σε καταστήματα παιχνιδιών ψάχνουμε μαζί ερεθίσματα κατανόησης της ουσίας των πραγμάτων. Προσπαθώ να της εμφυσήσω χαμένες αξίες, να της προσφέρω κλασικά πρότυπα, να της δείξω τα όρια ανάμεσα στο καλό και το κακό, να την μάθω να διακρίνει το ωραίο από το άσχημο.
Πρόσφατα επισκεφτήκαμε το μεγάλο Μουσείο. Δυστυχώς όμως αντί για το προβλεπόμενο μάθημα αισθητικής δίπλα στα επιβλητικά αγάλματα, μας περίμενε η δυσάρεστη εμπειρία ενός κακού συναπαντήματος ανάμεσα στα σκουπίδια του περιβόλου. Μεταξύ Μουσείου και Πολυτεχνείου, στον συμβολικό χώρο που χωρίζει το κέντρο των Τεχνών από το κέντρο της Τεχνικής, μας συνάντησε μιά ξεχασμένη από το χρόνο μάγισσα. Άσχημη και γριά, ζαρωμένη και αλλήθωρη, ζητιάνευε πιεστικά τρομάζοντας την ανυποψίαστη μικρή μου. Της έγνεψα να φύγει κι αυτή αντί να απομακρυνθεί άρχισε να υβρίζει και να απειλεί βγάζοντας αφρούς από το ξεδοντιασμένο της στόμα. Η αρχετυπική κακία στο ανάρμοστο βλέμμα της με προβλημάτισε και η μεσαιωνική όψη της αφύπνησε τον αρχέγονο εαυτό μου.
Κοίταξα τα φοβισμένα μάτια της κόρης μου και σκέφτηκα αμέσως να διαλύσω την πηγή της ενόχλησης. Όμως, την πρώτη βάρβαρη σκέψη μου, περιόρισε η θλιβερή επίγνωση του αταίριαστου χωροχρόνου... λάθος αιώνας, λάθος τόπος, ψεύτικος ιππότης, ψεύτικο σπαθί.
Αναρωτήθηκα πάντως, ποιά θα ήταν η αντίδραση του βλοσυρού Κιμμέριου σε μια αντίστοιχη κατάσταση στην εποχή των θρύλων... «ανάμεσα στα χρόνια που οι ωκεανοί κατάπιαν την Ατλαντίδα και τις λαμπερές πόλεις και στα χρόνια της ανόδου των γιών του Άρειου».
Αποκεφαλισμός δίχως έλεος;
Η εικόνα: Conan του Cary Nord από το εξώφυλλο της συλλογής «Conan Volume 1, The Frost Giant's Daughter and other stories».
Η μοχθηρή ζητιάνα: Αποτελεί εξεζητημένο παράδειγμα και φυσικά δεν είναι η μόνη απροσάρμοστη, που σέρνει ανάμεσά μας τα παράταιρα βήματά της. Εκφυλισμένοι, ναρκομανείς, αναρχικοί, παρανοϊκοί, διεστραμμένοι κυκλοφορούν ανενόχλητοι, εκμεταλλευόμενοι την ηλιθιότητα των ψευτοπροοδευτικών και το κλίμα ανοχής της οχλοκρατίας.
45 σχόλια:
Zoυμε σε εναν τετοιο δυσκολο και ασχημο κοσμο πια..
Σιγουρα τα μικρα παιδιά και ολα τα παιδια γενικότερα , πρέπει να μαθουν να επιβιώνουν και στο καλό και στο κακό.
Δεν ωφελει να εκνευριζεσαι οσο κι αν δεν σου αρεσει αυτο.
Σε ποιον θα αρεσε άλλωστε..
Ξερεις καλα πως περπατάμε και ζουμε αναμεσα σε "τρελούς" σε "δολοφονους" σε ανθρώπους του συμφέροντος και μονο, ανθρώπους που δεν τους ενδιαφερει τιποτε απο το να σου δυαλίσουν την ψυχή και τα μάτια..
"Ανθρώπους"...
Προσπαθησε να κανεις απλα αυτο που κανεις ήδη..
Να δίνεις οτι μπορεις απο τα δικα σου ιδανικά, απ τις δικες σου εικονες και την καλυτερη ζωη που ζησαμε εμεις παλαιότερα..
Μα ναι.. δεν ειναι ολα ομορφα, κι αυτο ειναι το ΠΡΩΤΟ που πρεπει να μαθαινουν τα παιδια σημερα.
Οχι πως ειναι ωραιο, μα ΠΡΕΠΕΙ για να μπορεσουν να επιβιώσουν στην ζουγκλα των "ζώων".
Εκεινων που λεγονται ανθρωποι..
"es ist ein vergnugen fur alle armen teufel, zu schimpfen"
-από το gotzen-dammerung
να σου ζήσει ;)
Αυτοι σε ενοχλουν??? Αυτοι σου χαλανε την αισθητικη??? Οι αποκληροι???
Σε ενοχλησε η ασχημια της ζητιανας και το σαλεμενο μυαλο της?
Η σαπιλα κι η βρωμια είναι αλλου αγαπητε μου. Αλλου οι κακες μαγισσες...αλλα που να καταλαβεις! Εχεις κανει παντιερα κι ευαγγελιο τα αισθητικα σου κριτηρια and nothing else matters...
Συγγνωμη για την επιθεση αλλα με συγχυσες.Και κοιτα να βρεις κατι ουσιαστικο να μου απαντησεις κι όχι κανενα ευφυολογημα-αποφθεγμα απ αυτά τα ετοιμα που εχεις.
και φτιαξε επιτελους αυτο το ρολογακι σου που δειχνει ωρα Βανκουβερ!!!
Μου φαίνεσαι κάπως ισοπεδοτικός και απόλυτος..Λοιπόν, θα τα πάρω με την σειρά...
ναρκομανείς = άρρωστοι, ασθενείς, δεν βοηθάει να τους βλέπεις αλλιώς θεωρώ..
αναρχικοί = (κάποιοι από αυτους) έχουν ιδεολόγια. Δεν σου λέω να την κατανοήσεις, αλλά να την σεβαστείς.
φτωχοδιάβολοι = αδυνατώ να κατανοήσω.. φτωχοί διάβολοι ή διαβολεμένα φτωχοί? Οι δεύτεροι δεν αξίζουν νομίζω να τους κατατάσσεις με τους υπόλοιπους!
Επίσης, μια συμβουλή: Άσε την κόρη σου να μεγαλώσει και παρεπιμπτόντως να την χαίρεσαι!
Είναι τυχερή που έχει τέτοιο πατέρα και θα το καταλάβει μόλις μεγαλώσει περισσότερο. Να τη χαίρεσαι.
She, η ιδεολογία των περισσότερων αναρχικών συνοψίζεται σε έναν αβυσσαλέο μισαρχισμό που μαθηματικά δεν οδηγεί πουθενά, παρά στον μηδενισμό. Οι κατ' εξοχήν "αναρχικοί" δεν είναι παρά οι μπουχτισμένοι (για πολλούς λόγους) από τη ζωή παρακμιακοί που δεν έχουν πως να ρίξουν λίγο αλατοπίπερο σε αυτό το περιβάλλον, εκτός από το να εχθρεύονται, με κάθε τρόπο και μέσο, αυτό που υπάρχει. Αν "αυτό" σταματούσε να υπήρχε, θα βούλιαζαν στην κινούμενη άμμο της ιδεολογίας τους, αφού διέξοδο δεν έχουν. Ούτε λέω πως οι "συντηρητές" είναι καλύτεροι. Ισορροπία χρειάζεται σε όλα, όπως σε κάθε θέμα της φύσης.
Αλλά όπως και να το κάνουμε, η "ιδεολογία" της πλέμπας σήμερα έχει να κάνει περισσότερο με το τι είσαι διατεθειμένος να κάνεις για να δείξεις πως υπάρχεις (να κάψεις κάνα αυτοκίνητο ή κάνα βιβλιοπωλείο πχ) και έτσι αποδεικνύει κανείς ότι "έχει ιδεολογία", εν αντιθέσει με την (κατακριτέα για αυτούς) συντήρηση των θεσμών που για αυτούς αποδεικνύει πως κάποιος είναι ένα άβουλο ξόανo που "δεν έχει ιδεολογία", και σίγουρα ΟΧΙ με το κατά πόσο μπορείς να ζήσεις εξόριστος και απομονωμένος από τις βάσεις της οχλοκρατίας μας, με βάση τον δικό σου κώδικα αξιών και πίνακα ηθικής.
Τέλος πάντων. Καλησπέρα Ιππότη και όπως σου είπα και στην πρώτη παράγραφο, είναι τυχερή και να την προσέχεις.
Δεν λέω πως τα πράγματα δεν είναι άσχημα, αλλά το σπαθί δεν αξίζει χωρίς κατανόηση και σοφία και μόνο του δεν οδηγεί σε τίποτε καλό, μην παραλείψεις να τα μάθεις και αυτά στη μικρή.
Μπορεί μια ζαρωμένη, κακότροπη και μοχθηρή γριούλα να αποτυπώσει την Ασχήμια τούτου του κόσμου; Σημασία δεν έχουν αυτά που βλέπουμε μπροστά μας, αλλά οι αναπαραστάσεις που δημιουργούνται στο πίσω μέρος του μυαλού μας... Τίποτα δεν είναι τυχαίο και στις μάγισσες αρέσει να ταξιδεύουν ανάμεσα στους κόσμους, ιδίως όταν ξέρουν ότι θα βρουν κι άλλους εκφυλισμένους διαβάτες-συνοδοιπόρους... και κερκόπορτες ανοιχτές.
Για τον Howard η λύση είναι άμεση και βίαιη... απαγορευτική στον σύγχρονο κόσμο. Όπως απαγορευτικές για τον δικό μας κόσμο είναι όλες αυτές οι σύγχρονες εικόνες σήψης που μέσω των αναπαραστάσεων τους προκαλούν ενστικτώδεις και εξεζητημένες αντιδράσεις. Αλλά, όπως λένε οι Manilla Road, η ουσία είναι στο εξής: “There's good and there's evil - There's no in between”.
Να είναι πάντα καλά η μικρούλα και συ να την χαίρεσαι!
Θα συμφωνήσω με τον περαστικό στο ότι πρέπει πάντα να προσπαθούμε να κατανοούμε την κατάντια των συνανθρώπων μας και με σοφία και αντικειμενικότητα να κρίνουμε, όσο μάταιο κι αν φαίνεται κάτι τέτοιο. Ένας αποκεφαλισμός όταν δεν υπάρχει υπόβαθρο προσπάθειας για κατανόηση και αλλαγή μοιάζει με μια μάταιη προσπάθεια να αποκεφαλίσεις την Λερναία Ύδρα... δεν μπορείς να δημιουργήσεις ένα ελεγχόμενο περιβάλλον ώστε να ζήσει το παιδί σου μέσα σε ασφάλεια και ομορφιά αλλά μπορείς να αλλάξεις τη στάση σου απέναντι σε άλλους που ίσως κάποια στιγμή στη ζωή τους κάποιος προσπάθησε να τους αποκεφαλίσει καταφέρνοντας μόνο να τους τραυματίσει τόσο ώστε να τραβηχτούν σε έναν άλλον σκοτεινό κόσμο...έναν κόσμο μίσους που πιθανόν να είναι ο μοναδικός που γνώρισαν...
Βάζω τον εαυτό μου στη θέση σου... τι θα έκανα αν ήμουν εκείνη τη στιγμή εγώ μαζί με το παιδί μου (αν και ομολογώ πως είναι καθαρά μια υπόθεση διότι δεν έχω) και λέω πως την όποια αποστροφή θα ένιωθα στη θέα εκείνης της ζητιάνας και της προέκτασης του βρώμικου χεριού της θα την επέστρεφα ως ένα χαμόγελο άρνησης... κι ας έπεφτε κάτω... τουλάχιστον το παιδί μου θα με έβλεπε να χαμογελώ σε μια ζητιάνα, σε έναν άλλον άνθρωπο και η ζητιάνα θα είχε να βρίσει και να απειλήσει ένα χαμόγελο...
Μπορεί να ακούγονται ρομαντικά όλα αυτά αλλά πιστεύω πια πως τους ανθρώπους που για κάποιους λόγους είναι στο περιθώριο αυτής της κοινωνίας δεν πρέπει να τους κατακρίνουμε με την μέγιστη αυστηρότητα... ας κατακρίνουμε με τη μέγιστη αυστηρότητα τους άλλους που είναι εντός αυτής και υπεύθυνοι για όλη αυτή τη κατάντια που υπάρχει γύρω μας.
Καλό βράδυ!
Μαρία Νικολάου: Τι σημαίνει άνθρωπος...?
Καλλίμαχε: Λέει ο φιλόσοφος στο τελευταίο απόφθεγμα (44)... "Η συνταγή της ευτυχίας μου; ένα Ναι, ένα Οχι, μιά ευθεία γραμμή, ένας σκοπός..."
Nelly: Καλή μου δεν κρύβω τις προθέσεις μου. Από το πρώτο κείμενο - εισαγωγή - της επιστροφής μου, ξεκαθαρίζω τις θέσεις μου. Σπαθί και Τέχνη.
Η σαπίλα και η βρωμιά δεν είναι αλλού... είναι παντού...
Αν θες απαντήσεις διάβασε το κείμενο Μισάνθρωπος Ανθρωπιστής (Δεκ 07)...
She: Πάντα ήμουν απόλυτος. Από μικρός, από τότε που μπάρκαρα στον Ναυτίλο...
Εχετλαίε: Λέει ο φιλόσοφος που διδάσκει πως φιλοσοφεί κανείς μ’ ένα σφυρί... πως «το ανθρώπινο ον που έχει γίνει ελεύθερο φτύνει τον αξιοκαταφρόνητο τύπο της καλοπέρασης που ονειρεύτηκαν οι μαγαζάτορες, οι χριστιανοί, οι αγελάδες, οι γυναίκες...»
Περαστικέ: Η σοφία επίσης δεν αξίζει τίποτε χωρίς το σπαθί...
Αίολε: Η φυσική πραγματικότητα αντανακλά ανώτερους κόσμους. Κι ο Howard αντιπαθούσε βαθειά την μαγεία...
Γαϊδάρα: Ο προσωπικός μας ζωτικός χώρος περιορίζεται συνεχώς. Όταν ξεπεραστούν τα κρίσιμα όρια και ενεργοποιηθεί η φρουρά τότε τα χαμόγελα τελειώνουν...
σπαθί θα 'ναι τα λόγια σου
και ξίφος η ψυχή σου...
κι αν κάτι μας ενοχλεί, πάντα βρίσκουμε τρόπους να το μεταμορφώνουμε...
...έστω και σε χρόνο αόριστο...
φιλιά βρόχινα...
Ο μισανθρωπισμός πολλές φορές ουσιαστικά είναι η ευγενέστερη μορφή ανθρωπισμού.
Μονο που με το Σπαθι σου πετσοκοβεις την Τεχνη που,κατά τα αλλα,θες να υπερασπιστεις.
Τεχνη + Σπαθι δε γινεται να συνυπαρξουν ομαλα. Ή πολεμιστής θα εισαι ή φιλοτεχνος.Διαλεξε και παρε.
Ή ορθολογιστης ή ρομαντικος
Ή φρουρος ή αγνωστικιστης
Μην τα κανεις αχταρμα. Και μη μου βαζεις το μισανθρωπισμο στη μεση γιατι δεν εχει καμια σχεση και το ξερεις.
Διάβασα την ανάρτηση σου κάνοντας διάλειμμα από το "age of Conan".
Παίζεις MMORPG?
Καλημέρα Ιππότη. Ειναι κριμα η κορη σου να μαθει να βλεπει τα θυματα και τους ανημπορους σαν μαγισσες που πρεπει να πανε στην πυρα. Εσυ λιγο δυσκολο να αλλάξεις τωρα. Αλλά μην καταστρεψεις και το παιδι, ιππότη.
Νεράιδα της βροχής: Οι μεταμορφώσεις είναι προνόμιο των αλχημιστών...
John Simon Ritchie: Σκληρή αλήθεια κι εγώ την επιβεβαιώνω...
Nelly: Δυστυχώς, οι γυναίκες από τη φύση τους δεν μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος ούτε το Σπαθί ούτε την Τέχνη...
Λάκωνα: Ο Κιμμέριος είναι παλιός μου σύντροφος...
Cynical: Δεν αναφέρθηκα πουθενά ούτε σε θύματα ούτε σε ανήμπορους... Έχει όμως σημειολογικό ενδιαφέρον τόσο η φιλάνθρωπη οπτική σου γωνία όσο και η χρήση που κάνεις στο ρήμα “καταστρέφω”...
Γιατί ‘ένας ιππότης να ασχοληθεί με μια κακόμοιρη ζητιάνα;
Το σπαθί ενός ιππότη δεν αφορά τους φτωχούς και τους καταφρονημένους της γης...
Καλός ο πλοίαρχος Νέμο και ο Ναυτίλος, αλλά ότι είχε να πει και να κάνει το είπε και τελείωσε το έργο του.
Οι ιππότες στον 21 ο αιώνα έχουν αναλάβει άλλες… επικίνδυνες αποστολές
Οι αναρχικοί τύπου έχουν ανατρεπτική σκέψη και υψηλή ευφυία και ενέργεια.
Στερούνται δομής και συγκεκριμένου στόχου από την φύση τους.
Είναι όμως πολύ σημαντικά τα κβαντικά άλματα που κάνουν στην σκέψη.
Σπάζουν τον καθιερωμένο και μίζερο μικροαστικό σκεπτικό που βουλιάζει τα ανθρωπινα μυαλά και τα σαπίζει.
Είναι καλό να μη γυρίζεις από τον ίδιο δρόμο πάντα σπίτι σου και να μη κανείς τα ίδια πράγματα με τον ίδιο τρόπο πάντα.
Κολλάει η σκέψη και η αντίληψη
Καλή η ΄"τέχνη", αλλά τι νόημα έχει να πουλιέται μιά εικόνα εκατ ευρώ και μιά μπομπονιέρα χιλιάδες, σένα κόσμο που κάποιοι στερούνται τις βασικές συνθήκες αξιοπρέπειας;
Ανθρώπινη ματαιοδοξία, ναρκισισμοί αυταρέσκειες και επιδείξεις, αλλά όχι αξιοπρέπεια, γιατί η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής πρέπει να είναι υπόθεση όλων...
"Δυστυχώς, οι γυναίκες από τη φύση τους δεν μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος ούτε το Σπαθί ούτε την Τέχνη..."
Λανθασμένη γενίκευση. Υπάρχουν και πάρα πολλοί άντρες που δεν μπορούν... και ναι από την φύση τους. Εξεπλάγην.
ΑΠΟ H A M M E R H E A R T...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΤΟΥ ΣΠΑΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ
I conquer evil, let evil know my name
Come forth ye wicked, know the gruesome pain
I am the omen, the one that cannot die
I am the flame, hatred burns inside.
I crush your bones, I kill your face
I rip your flesh, I end the chase
You meet with terror, you draw the ace
I rule the world the rats that race.
ΤΡΥΦΕΡΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΕΤΣΙ?
ΒΑΘΕΙΑ ΑΛΗΘΙΝΟΙ...
Im a man who shows no mercy for the weak - No mercy
NO MERCY
NO MERCY
''Ποιά θα ήταν άραγε η αντίδραση του βλοσυρού Κιμμέριου σε μιά αντίστοιχη κατάσταση...''
Sir Knight,μου φαίνεται εντελώς απίθανο η τσιγγάνα να έβριζε τον Κιμμέριο.
Συμφωνούμε πάντως στις προθέσεις,και σίγουρα είναι ευπρόσδεκτη η αλλαγή της θεματολογίας.
Καλός ο Caine αλλά η Αγγλία του 70 για μας συνοψίζεται στο οπισθόφυλλο του Denim and Leather,όσο για τους στρατιώτες του σύμπαντος,
το αυθεντικό είναι πάντα γοητευτικότερο...
motormount
ΕL.ΖIΝ: Σε ποιά παράγραφο διάβασες γιά φτωχούς και καταφρονημένους ;
Αναρχικοί και μικροαστοί τροφοδοτούν το ίδιο σάπιο σύστημα.
Η αληθινή Τέχνη είναι ο μοναδικός σύνδεσμος με την ουσία του Κόσμου. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν είναι προφανής όρος. Τι μπορεί να σημαίνει αξιοπρέπεια στον κόσμο των εμπόρων...
Γαϊδάρα: Πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις στους κανόνες. Συμφωνούμε πως λίγοι μόνον άνδρες κατανοούν τον συνδυασμό Τέχνης και Σπαθιού...
Hammerheart: Δεν υπάρχει ούτε πόνος ούτε μίσος, μόνον ψυχρή λογική και διάθεση σύγκρουσης...
BaronRojo: Είναι καθήκον της Φρουράς η προστασία των αδύναμων. Και πάλι η διατύπωση των όρων - καθήκον, προστασία, αδύναμος - δεν είναι προφανής...
Motormount: Γράφω γιά πράγματα που ενδιαφέρουν εμένα, όχι τους περαστικούς αναγνώστες...
''Γράφω γιά πράγματα που ενδιαφέρουν εμένα, όχι τους περαστικούς αναγνώστες...''
Fair enough,γι'αυτό άλλωστε οι περαστικοί αναγνώστες επισκέπτονται τη σελίδα,ελπίζω όμως τα ενδιαφέροντα να συμπίπτουν συχνότερα.
motormount
Όσο και να το ευχηθούμε εμείς και όσο και να την αγαπάς και εσύ ,κανείς μας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η μοίρα της κόρης σου θα είναι καλύτερη από αυτή που είδες σαν "σκουπίδι".
ΠΟΛΛΟΙ... τροφοδοτούν το σάπιο σύστημα.
Η ουσία του κόσμου δεν είναι προφανής όρος και η αληθινή τέχνη είναι ασαφής όρος
Πολλές μορφές τέχνης είναι "αδίστακτο" εμπόριο.
Ολοι... ξεκινήσαμε από περαστικοί αναγνώστες.
Ψιτ ζηταω ηδη συγνωμη γι αυτο που θα πω .
Παπαρια μαντολες !
Την δικη μου αποψη την ακουσες .
Αλλα αυτο με το σταυρο στο χερι και το "τους καημενους δωστους κατι για να νιωσω καλυτερα εγω και μετα να τους ξεχ(ε)ασω " ποτε δεν το καταλαβα ...
Ενιγουεϊ ...
Εκαστος εφ'ο εταχθη ... Καθεις και τα οπλα του ...
Αυτα
Μ.
Υ.Σ
Σ’ένα κόσμο, φίλε μας ιππότη, που κυκλοφορούν ανενόχλητοι και ασύδοτοι, τόσοι ‘σφετεριστές’ του Θρόνου,,κράτησε το σπαθί σου και ακόνιζε το για δαύτους –έχουν προτεραιότητα- και μη ασχολείσαι με μια εξαθλιωμένη ζητιάνα, πού έχει 'χάσει' τα λογικά της…
Οι ζωές πολλών καλλιτεχνών δεν αποτελούν ΄πρότυπο’ υγιούς και αρμονικού ανθρώπου,ούτε το καλύτερο παράδειγμα και θέαμα για τα «μάτια» της κόρης σου…
Η φιλανθρωπία είναι μία ‘αντιδεοντολογική πράξη.’
Δεν επιτρέπεται κανένα ανθρώπινο ον να ζει από πράξεις φιλανθρωπίας κάποιων άλλων και μία πανάκριβη εικόνα στους τοίχους κάποιου, δεν του προσδίνει ΄κάποια «ιδιαίτερη» ανωτερότητα και χρησιμότητα στην Θνητότητα του.
Κάθε ανθρώπινη ύπαρξη έχει αναφαίρετο δικαίωμα στις στοιχειώδεις τουλάχιστον αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης.
Και δεν χρειάζεται να χρωστάει χάρη σε κάποιον γι αυτό…ούτε να απλώνει το χέρι του...
Οι ζητιάνοι και οι αφέντες ,σύμφωνα μ’ένα ένα μεγάλο φιλόσοφο και κυνηγό της Δύναμης, είναι το ίδιο νόμισμα, παρ’όλο που ο ίδιος πέθανε πολύ αΔύναμος και τρελός, συνέλαβε μεγαλο-ευφυώς την ιδέα και αναζήτησε την λύση…
Είναι προς τιμή του!
Motormount: Fair enough...
El.zin: Καλή μου, δεν σε καταλαβαίνω...
Lory: Γειά σου Lory...
Καταλαβαίνεις!
Είσαι αρκετά έξυπνος...
ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΑΝΕΧΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΧΑΙΟΙ ΤΟ ΘΕΡΣΙΤΗ, Η ΓΡΟΘΙΑ ΤΟΥ ΗΜΙΘΕΟΥ ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΕΒΑΛΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΟΡΙΣΤΙΚΩΣ, ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ. ΕΙΘΕ ΑΔΕΛΦΕ Η ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΣΟΥ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟ ΨΕΥΔΟ-"ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥΣ" ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟ "ΟΙΚΤΟ" ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΕΙ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ "ΑΝΘΡΩΠΩΝ"...
Αγαπητέ μας GRIMKRIEG, μιας και έθιξες το θέμα και με αφορμή την παραπομπή στα Ο.Ε, να μας επιτρέψεις να το συμπληρώσουμε τα εξής:
Είναι πολύ πιθανόν έξω από τα τείχη της Τροίας ,πολεμώντας και μπαρουτοκαπνισμένος, ένας πολεμιστής ιππότης να συναντήσει τον Θερσίτη.
Είναι αμφίβολο όμως αν τον συναντήσει έξω από τους τοίχους ενός μουσείου,ντυμένος με ‘Κυριακάτικα ρούχα ΄και κάνοντας την βόλτα του.
Ο ημίθεος και καθόλα θαυμαστός Αχιλλέας, είχε ένα άδοξο σχετικά τέλος, πεθαίνοντας, από το ‘χέρι’ ενός δειλού Πάρι και παραδεχόμενος και ο ίδιος ότι είναι 'καλύτερα να είσαι ζωντανός και δούλος παρά νεκρός και ήρωας στο βασίλειο του Άδη'.
Και επειδή το ΄τέλος είναι σημαντικό για όλα τα πράγματα’ ως΄ένα βαθμό μπορεί να λειτουργήσει σαν πρότυπο, γιατί δεν ολοκληρώθηκε.
Συνεχίζοντας…
Δεν είναι σπουδαία μαγκιά, η επίδειξη δύναμης χωρίς οίκτο, σε κάποιους που βρίσκονται σε αδύναμη θέση. Άλλωστε δεν μπορείς να ξέρεις ποίος είναι κάτω από τα 'ρούχα' ενός ζητιάνου και παρατηρεί καταγράφοντας προπηλακισμούς, πρόσωπα και συμπεριφορές…
Ο φίλος μας ιππότης, με την ευαισθησία του σε θέματα τέχνης και κοινωνικής φύσεως , βρισκόμενος σε ιδιαίτερη συγκινησιακή φόρτιση, παρουσίασε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, καταλήγοντας στον τίτλο της ανάρτησης.
Πράγματι το θέμα των διαφόρων περιθωριακών στοιχείων και ομάδων, είναι ΄και δημιουργεί ένα μεγάλο πρόβλημα σε μια πολιτισμένη κοινωνία.
Όμως δεν είναι αυτοί, το μείζον πρόβλημα ούτε και κυρίως υπεύθυνοι για να ιεραρχήσουμε την ευθύνη.
Το θέμα είναι σαφώς πολυδιάστατο και έχουν προσπαθήσει αρκετοί για να βρεθεί μια λύση.
Η πιο οξυδερκής υπήρξε αυτή του μεγαλοφυούς Νίτσε, ο οποίος χώρισε τους ανθρώπους σε δύο βασικές κατηγόριες απλουστεύοντας το:
Τους αφέντες και τους δούλους.
Συνειδητοποιώντας το αδιέξοδο, οραματίστηκε την λύση του Υπεράνθρωπου, αν και ο ίδιος , δεν έζησε ούτε πέθανε, επίσης σαν Υπεράνθρωπος,
Παρ’όλα αυτά η πρόταση ήταν επνευμένη, αν και δεν ήταν σαφής και προσδιορισμένη.
Κάποιοι, εντοπίζοντας το σοβαρόν της πρότασης, πήραν την ιδέα και πειραματίστηκαν, όταν την έβαλαν στο κρεβάτι του Προκρούστη της Ιστορίας.
Αποδείχτηκε ότι αυτό που φτιάξανε ήταν ένα υπερτροφικό και δυσαρμονικό Υπερ-Εγώ και δεν προσέγγισε καν την αρχική έννοια.
Επισημαίνοντας…
Ο οίκτος είναι πάντα ένας μεταμφιεσμένος αυτοοίκτος και δεν ταιριάζει σε πολεμιστές και ιππότες αυτό το συναίσθημα.
Ούτε η φιλανθρωπία είναι αποδεκτή, γιατί είναι μια φαρισαϊκή πράξη και επιδεικτική.
Η απάντηση ‘ο καθείς με τα όπλα του’ είναι μια καλή απάντηση, τύπου ‘Μαρίας Αντουανέτας’ ,όταν αυτός που την λέει κρατάει το όπλο΄.
Είναι αμφίβολο αν εξακολουθεί να πιστεύει το ίδιο με το λαιμό του στην γκιλοτίνα..
Καταλήγοντας για να μη το κουράσουμε περισσότερο, το ερώτημα τίθεται ΄ως εξής:
Κατά πόσο έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε για την θέση χωρίς οίκτο, όταν είμαστε σε μια θέση τεράστιας ανοχής και σκυψίματος του κεφαλιού σε κάποιους ‘αφέντες’, διεκδικώντας ένα μερίδιο από το μεγάλο φαγοπότι;
Ίσως ο μόνος που μπορεί να απαντήσει εδώ ,είναι ο πολύπαθος Οδυσσέας, που βρέθηκε και στην ΄θέση' του ζητιάνου και στην θέση 'χωρίς οίκτο', όταν αδυσώπητα εστίασε την προσοχή του και σημάδεψε στην ‘ρίζα ‘του προβλήματος.
Υ.Σ
Μακρηγορήσαμε σχετικά, αλλά, το θέμα χρήζει περαιτέρω ανάλυσης…
...ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΔΕΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΗΚΕ ΤΟ ΜΙΑΡΟ ΘΕΡΣΙΤΗ, ΚΑΘ' ΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ. ΡΑΤΣΑ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΗ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ.
ΑΛΛΑ Η ΓΡΙΑ ΖΗΤΙΑΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ "ΘΕΡΣΙΤΕΣ" ΠΟΥ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ "ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΙΑ" ΤΗΣ...
ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΜΕ ΚΟΥΡΑΖΟΥΝ ΠΙΑ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΙΔΙΩΣ ΤΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ. ΘΕΙΑ Η ΣΙΩΠΗ ΚΑΘΩΣ ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΑ ΜΕΤΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΛΥΦΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ...................
ΕΜΑΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΚΟΥΡΑΖΟΥΝ...
el.zin: Καλή μου, επέτρεψέ μου να διατηρώ τις απόψεις μου...
Και σημείωσε πως γιά εμάς η Ιλιάδα είναι ανώτερο έπος από την Οδύσσεια και πως ο Αχιλλέας - και όχι ο Οδυσσέας - είναι ο μεγαλύτερος ήρωας των Ελλήνων όλων των εποχών...
grimkrieg: Με καταλαβαίνεις...
Hail...
Φυσικά, καλέ μας!
Αλοίμονο!
Και υπογράμμισε, ότι εφόσον έχετε την εντύπωση, ότι είστε ακόμη έξω από τα τείχη της Τροίας και πολεμάτε να την κατακτήσετε, να σας δούμε και να σας θαυμάσουμε με την 'αρματωσιά' του πολέμου, αφού πρώτα- εξοντώσετε- τον μαύρο Θερσίτη.
Μόνο που πρέπει να ενσωματώνετε μερικές από τίς ιδιότητες του ήρωα, για να έχετε την ικανότητα και την δικαιοδοσία γι'αυτό.
Γιατί γνωρίζεις,βέβαια, ότι ο 'Ομηρος είναι ΑΚΡΙΒΗΣ στις περιγραφές του, τόσο για τον χαρακτήρα, και για την μοίρα των ηρώων του, όσο και για την αλληλουχία των γεγονότων.
Η καλή σου Λάιον.
(που επίσης σε καταλαβαίνει... πάντα)
Χαιρετούμε Ιππότη και θα τα πούμε στο πεδίο της μάχης, όπου και όταν θα δοθεί αυτή, για να μη λέμε 'λόγια' του καναπέ και του πληκρολογίου.
" Οφείλω να ομολογήσω ότι είχα ήδη διαπιστώσει με μια γρήγορη ματιά πως, σε εκείνη την ερημική συνοικία, ευρισκόμουν, για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, έξω από την εποπτεία κάθε αστυνομικού. Στην συνέχεια και αφού, με ένα λάκτισμα στην πλάτη αρκετά ισχυρό για να πάθει κάταγμα, εγκρέμισα κάτω εκείνον τον ασθενικό εξηντάχρονο, άρπαξα ένα χονδρό κλαδί δένδρου που εσέρνετο στο έδαφος και τον εκτύπησα με την πεισματική δύναμη που βάζουν οι μάγειροι όταν θέλουν να μαλακώσουν ένα φιλέτο.
Αίφνης, ώ, έργο θαυμαστό! ώ, ηδονή του φιλοσόφου που επαληθεύει την αρτιότητα της θεωρίας του! - είδα εκείνο το γέρικο κουφάρι να συστρέφεται, να σηκώνεται επάνω με μια ενέργεια που δεν θα την υποπτευόμουν ποτέ μέσα σε μια τόσο ξεχαρβαλωμένη μηχανή και, με ένα βλέμμα μίσους που μου εφάνη άριστος οιωνός, ο ετοιμόρροπος αγύρτης όρμησε επάνω μου, μου εμαύρισε τα δυο μάτια, μου έσπασε τέσσερα δόντια και, με το ίδιο κλαδί δένδρου, με έσπασε στο ξύλο. Με το δραστικό θεραπευτικό μου σύστημα, του είχα λοιπόν ξαναδώσει την υπερηφάνεια και την ζωή.
Τότε, του έκανα πολλά νεύματα για να καταλάβει ότι θεωρούσα την συζήτηση τελειωμένη και καθώς εσηκωνόμουν με την ικανοποίηση ενός φιλοσόφου της Στοάς, του είπα: «Κύριε, είσθε ίσος μου ! Κάνετέ μου λοιπόν την τιμή να μοιρασθείτε μαζί μου το πουγκί μου και να θυμάστε, εάν όντως είσθε φιλάνθρωπος, ότι οφείλετε να επαληθεύετε, στις πλάτες όλων των συναδέλφων σας, όταν θα σας ζητούν ελεημοσύνη, την θεωρία που τόσο οδυνηρά επαλήθευσα επάνω σας». Μου ορκίσθηκε ότι είχε κατανοήσει την θεωρία μου και ότι θα ακολουθούσε τις συμβουλές μου."
του charles baudelaire
Πολέμαρχε προκειμένου να τρώγονται κάποιοι/κάποιες με τις χλαμύδες τους, καλλίτερα να της έδινες κάνα ευρώ και να καθάριζες...
Ιππότη,
Καλό θα είναι, να ξεσκουριάσεις τα μυαλά σε συνδυασμό με την πανοπλία, γιατί ξέρεις η σκουριά βλάπτει σοβαρά την υγεία... μαζί με την οστεοπόρωση.
Ελζιν,
έλεος πια! Λυπήσου τον, μια βόλτα έκανε ο άνθρωπος και είχε την ατυχία να πέσει πάνω σε μια γριά ζητιάνα, που του χάλασε την διάθεση και δεν ταίριαζε με τα έργα τέχνης και αντικείμενα, που είχε ξεναγήσει την κόρη του.
Γιατί δεν κατανοείς τον πόνο του και δεν συμμετέχεις στο δράμα του;
Καλλίμαχος,
Χμ…χμ ενδιαφέρουσα θεωρία! Μόλις σε συναντήσω, λέω να δοκιμάσω την μέθοδο πάνω σου, να διαπιστώσω την αποτελεσματικότητα της.
Δεν φαντάζομαι να έχεις αντίρρηση;
crom: Άσχετο…
Υγεία πάντα
σου δίνω κάθε δυνατή εξουσιοδότηση φίλε, αρκεί να με δεις να ζητιανεύω.
Σου υπόσχομαι ακόμη πως δεν θα είμαι τόσο σκληρός μαζί σου, όπως ήταν ο ζητιάνος με τον μπωντλέρ
Προσυπογράφω κάθε λέξη στο άρθρο σου, αλλά και στο ιστολόγιο ως τώρα. Ψηλά τo Σπαθί και την Ηλιακή Σημαία!
I will crucify, slay them with their tribe
Hear my war cry...
el.zin: Προφανώς δεν έγραψα το κείμενο γιά τους αξιολύπητους ζητιάνους, αλλά γιά τους άθλιους εκφυλισμένους.
Καλή μου Λάιον, η αληθινή φύση των γυναικών εκδηλώνεται κυρίως πάνω στο κρεβάτι και σίγουρα όχι στο πεδίο της μάχης...
Καλίμμαχε:
"Όταν στο ρέμα ο Δον Ζουάν κατέβηκε το μαύρο
κι όταν στον Χάροντα έδωσε τον οβολό του πιά,
ένας ζητιάνος σκοτεινός, ρίχνοντας βλέμμα γαύρο,
με χέρι εκδίκησης γερό άδραξε τα κουπιά."
του Charles Baudelaire...
crom: Μα τότε δεν θα γελάγαμε με τα σχόλια...
Hail...
"κόναν": Η σκουριά και κρύβει και φανερώνει, τίποτα όμως σε αναγνώστες του είδους σου...
Λανθασμένη επιλογή ψευδώνυμου...
Knight of justice: Sol Invictus...
Επανερχόμαστε, ιππότη μας, μετά από -επανατοποθέτηση σου και διευκρίνιση- με ένα ειλικρινές πραγματικά ενδιαφέρον για τα κριτήρια του διαχωρισμού που κάνεις.
Δεν θέλουμε να ΄παρεξηγούμε΄ ανθρώπους που ίσως να εννοούσαν κάτι άλλο …
Επίσης λάβε υπόψιν σου ότι η ανίκητος θεά του 'σοφού΄΄ πολέμου , είναι γυναίκα και ο πολεμόχαρης Άρης έχει ‘σπάσει’ πολλές φορές τα μούτρα του…
Και οι Ελληνίδες γυναίκες, ευτυχώς έχουν υγιή πρότυπα για να καθοδηγηθούν
και να ασχοληθούν πέρα από την ΄΄ειδικότητα του κρεβατιού.΄..
@Κόναν,
Υγεία βέβαια και καλή καρδιά, πολεμιστή του Βοριά.
Από πού γυρίζεις τόσο¨ κεφάτος και με ΄τόσο καυστικό χιούμορ, που αγγίζει τα όρια της ανατροπής;
Καλλίμαχος,
η ζητιανιά έχει πολλές μορφές, φίλε, κάπου θα σε δω
να ζητιανεύεις λίγα ψίχουλα …αγάπης, αναγνώρισης, προσοχής, για καμιά θεσούλα, κάποια εξυπηρέτηση, κανένα κοκαλάκι από το «ζώο’, εκτός και αν έχεις μεγαλύτερο μερίδιο.
Αλλά για να κάθεσαι να γράφεις τον πόνο σου σένα μπλογκ, είναι μάλλον απίθανο.
Και ούτε μπορείς να γίνεις περισσότερο σκληρός απ΄’ότι ανόητα και άστοχα ,είσαι τώρα.
Ιππότη, πές τους ένθερμους συνταυτιστές των απόψεων σου, να μη βγάζουν άναρθρες κραυγές περί δικαιοσύνης και γίνουν πιο «ευδιάκριτοι» εφόσον κάνουν τόσο φιλότιμες προσπάθειες να μας πείσουν για αυτές.
Επίσης να μην εξάπτονται, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της θερμοπληξίας με αυτή την ζέστη.
Διαφαίνεται πως μάλλον προτιμάς το κρεβάτι των γυναικών από το αληθινό πεδίο της μάχης, και σαν ‘αληθινός’ άντρας που είσαι, θεωρείς ότι είναι η φυσική τους θέση.
Το γέλιο κάνει καλό στην υγεία όλων μας και ίδίως σε σκουριασμένες αρθρώσεις.
Αρκετά!
Πάω να κάνω και καμιά δουλειά, γιατί οι αναγνώστες του είδους μου έχουν και άλλες δουλειές να κάνουν από το να γράφουν σ’ένα μπλογκ συνέχεια.
Υγεία πάντα και καλά μυαλά ιππότες και Δουλτσινέες!
Κόναν
…δεν είναι του γούστου μου, το προσάρμοσα στις ανάγκες σας….
Ελζίν,
Δεν γυρίζω από τον Βερόπουλο αλλά από τον βορά.
Είμαι ‘υπερβόρειος’;)
τα υπόλοιπα είναι κληρονομικό χάρισμα.
Συνέχιζε να περπατάς και να ‘λυγίζεις’… το Τόξο», μαζί με όλη την Ελζινοπαρέα σου
κόναν
το μερίδιό μου είναι ταυτοχρόνως αρκετά μεγάλο για να ωφελήσει αυτόν που θα το μοιραστεί μαζί μου και αρκετά μικρό για να ωφεληθεί από οποιαδήποτε μοιρασιά.
Ωστόσο εσύ αξίζεις να ζητιανεύεις
λίγα ψίχουλα …αγάπης, αναγνώρισης, προσοχής, για καμιά θεσούλα, κάποια εξυπηρέτηση, κανένα κοκαλάκι από το «ζώο’
αφού τόσο σου αρέσει
μην ξεχάσεις να γράψεις τον πόνο σου σε άλλο μπλογκ
Δεν καταλαβαίνουν Ιππότη για αυτο και νομίζουν πως το πρόβλημα σας είναι η ζητιάνα ή οποία μπορει να ειναι και μια δύστυχη τσακισμένη από την ζωή. Δεν καταλαβαίνουν? ο Άμλετ του Σέξπιρ λέει "Τότε οι ζητιάνοι μας είναι τα σώματα, κι οι αρχηγοί μας κι οι ήρωες είναι οι μεγαλωμένες σκιές των ζητιάνων". Και φανταστείτε όσο απεχθέστεροι και αποτρόπαιοι εμφανίζονται με το πέρασμα των καιρών οι ζητιάνοι και οι πάσης φύσεως "ζητιάνοι", φανταστείτε λοιπόν οι άρχοντες ως μεγαλωμένες σκιές τους πόσο φρικιαστικά αποτρόπαιοι είναι. Σωστά το έθεσα Ιππότη?
@John Simon Ritchie
Σωστά το έθεσες!!!
Χωρίς υστερίες και... μελοδραματισμούς.
Και είναι αποδεκτό,
γιατί είναι βαθύ και
ουσιαστικό!
Δημοσίευση σχολίου